• Wspólne żeglowanie...

Wyobraź sobie miłą, rodzinną atmosferę... znajomych, przyjaciół... z którymi dzielisz swoją pasję... Dookoła woda, biel żagli i przyjemny, lekki wiatr... Można wówczas zapomnieć o całym świecie, o problemach, o troskach. Zapraszamy! Pływaj z nami

• Przyjemna nauka żeglowania

• Nowe cele i nowe horyzonty

• Wypoczynek

Copyright 2018 - Jakub Bilski & Stowarzyszenie "Wiatr w żagle" im. Bartosza Kołodziejczyka

Mazurska Szkoła Przetrwania

Za nami pierwsza edycja Mazurskiej Szkoła Przetrwania, w której wzięli udział wszyscy Ci, którzy cały rok szkolny poświęcili na pracę w Wolontariacie "Wiatr w Żagle". Odbyła się ona 03-05 czerwca 2017. Wszystko wspaniale się udało, wiały opiekuńcze wiatry i było pięknie. Bartosz ewidentnie był z nami i sprzyjał nam w żeglarskich zmaganiach.

Szkolenie z węzłów żeglarskich

Już za nami kolejne spotkanie z młodzieżą. Tym razem nasi żeglarze w "akcji węzełkowej". Marek i Czarek okazali się cierpliwymi i wymagającymi instruktorami. Teraz już wszystkie Dzieciaki potrafią knagować, buchtować i oczywiście, mają wyćwiczony węzeł ratowniczy.

Długo oczekiwana płyta...

Długo na tę płytę czekaliśmy, ale nareszcie jest! Muzyka Arka jest piękna, ale i wymagająca. To jazz w bardzo dobrym wydaniu. Jeśli ktoś się w tych dźwiękach rozkocha, będzie za nimi tęsknił. Gratulujemy Arku i cieszymy się tym bardziej, że na płycie jest również znaczek stowarzyszenia, jako jednego ze sponsorów wydarzenia.

WIĘCEJ: https://www.youtube.com/watch?v=cYnVXIZOs2s&feature=youtu.be

Świąteczny Kwietniowy kiermasz

W przedświąteczną sobotę, 8.04.2017r. Stowarzyszenie "Wiatr w Żagle" wraz z młodzieżą ze Społecznego Gimnazjum STO Nr 3 oraz Kolegium Polonijnego im. Św. Stanisława Kostki w Warszawie prowadziło kiermasz w Klubokawiarni „Pożyteczna” w Warszawie. Znaczna część sprzedawanych świątecznych ozdóbek była wykonana własnoręcznie przez młodzież lub przyjaciół Stowarzyszenia. Wszystkie zarobione na kiermaszu pieniądze młodzież przeznaczy na swój czerwcowy wyjazd na żagle. Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoisko. Dzięki Wam, młodzież uzyskała fundusze pozwalające na pokrycie czarteru żaglówek.

► ZOBACZ GALERIĘ

Drugie szkolenie z zakresu żeglarstwa

Już kolejny panel edukacyjny dla młodzieży za nami. Hasłem przewodnim II Forum Żeglarskiego było „Bezpieczeństwo na wodzie i jachcie”.
Temat nader ważny i wydawałoby się dość nużący.  Osobą prowadzącą był członek Stowarzyszenia, doskonały Żeglarz, Jachtowy Sternik  Morski  (i Wilk Morski J), Wojtek Musiał.
Młodzież uczestniczyła  w  praktycznych ćwiczeniach  prawidłowego rzucania kołem ratunkowym,  nauczyła się  najważniejszego węzła: węzła ratowniczego.  Próby sprawnego ubierania się i korzystania z kamizelki ratunkowej w sytuacji awaryjnej  okazały się bardzo angażujące.  Było sporo śmiechu i dobrej zabawy.

I Walne Zebranie Stowarzyszenia

Dziękujemy Wszystkim za udział w Walnym zebraniu. To był pierwszy, trudny rok naszej wspólnej pracy. Jesteśmy bogatsi o nowe doświadczenia, ale nadal poszukujemy inspiracji i nowych pomysłów. Z dużą Radością witamy nowych członków!

Nowe koszulki Stowarzyszenia

Mamy koszulki! Tak oto prezentują się nasze koszulki, które zadebiutowały już na pierwszym szkoleniu Stowarzyszenia. Chętnych na koszulki prosimy o kontakt

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Koszulki stowarzyszenia

Pierwsze szkolenie z zakresu żeglarstwa

Mamy zaszczy donieść, że właśnie dziś - 12.12.2016 odbyło się... pierwsze szkolenie zorganizowane przez nasze Stowarzyszenie "Wiatr w Żagle" im. Bartosza Kołodziejczyka. Szkolenie to było możliwe dzięki zawiązanej wcześniej współpracy trójstronnej:
- naszego stowarzyszenia "Wiatr w Żagle"
- Dwujęzycznego Gimnazjum nr 3 STO w Warszawie
- Fundacji "Dla Polonii”

Pierwsze szkolenie odbyło się właśnie w budynku Dwujęzycznego Gimnazjum nr 3 STO w Warszawie. Warsztaty były prowadzone przez Kamila Kołodziejczyka i Jakuba Bilskiego, którzy to wprowadzali młodzież w arkana podstaw żeglarskich za pomocą barwnej prezentacji multimedialnej oraz licznych drobnych upominków za prawidłowe odpowiedzi. Na szkoleniu mieliśmy zaszczyt gościć również uczniów polonijnych z Uzbekistanu, Ukrainy oraz Mołdawii.

Po zajęciach, w szkolnej świetlicy odbyła się symboliczny, świąteczny poczęstunek przygotowany przez uczniów gimnazjum, na którym składając sobie wzajemne życzenia - połamaliśmy się opłatkiem.

► POBIERZ PREZENTACJĘ Z WYKŁADU
► ZOBACZ INFORMACJĘ NA STRONIE SZKOŁY

Pierwszy kiermasz świąteczny naszego stowarzyszenia!

Pierwszy kiermasz Stowarzyszenia "Wiatr w Żagle" im. Bartosza Kołodziejczyka odbył się w dniach 3-4.12.2016 w klubokawiarni "Święty Spokój" przy ul. Bora-Komorowskiego 56C, lok. U14.
Trwał on od godziny 11:00 do 17:00 i przez ten czas przez nasze wystawy przewinęło się wielu znakomitych gości, kupujących, licytujących.
Całkowity dochód pochodzący z zebranych na kiermaszu środków przeznaczony został na działalność statutową Stowarzyszenia "Wiatr w Żagle" i wykorzystany będzie podczas szkoleń i kursów dla dzieci.

Serdecznie dziękujemy klubokawiarni "Święty Spokój" za udostępnienie lokalu na nasz kiermasz. Następny kiermasz odbędzie się 17-18.12.2016 w tej samej lokalizacji.

Dzisiaj porozumienie, w wakacje - Zielona Szkoła

Porozumienie

W dniu 14.11.2016 ruszyliśmy z projektem "Wiatr w Żagle", który współtworzymy wraz z Dwujęzycznym Gimnazjum nr 3 STO oraz Fundacją "Dla Polonii”. Program wolontariacki dla dzieci z pierwszej gimnazjum, gdzie ci konkretni uczniowie będą pomagać się uczyć młodzieży ze Wschodu języka polskiego, a my będziemy im raz w miesiącu organizować szkolenie merytoryczne z zakresu żeglarstwa i etyki żeglarskiej. Punktem kulminacyjnym jest Zielona Szkoła, która odbędzie się pod koniec maja/na początku czerwca. Dzieci z gimnazjum będą miały za zadanie wybrać jedno dziecko ze Wschodu, któremu my zasponsorujemy wyjazd na obóz żeglarski. Całość programu jest rozłożona na 3 lata, by na koniec tego projektu wysłać kogoś na kurs i egzamin na patent żeglarza. Projekt ma za zadanie wzbudzić empatię i pomagać pokonywać bariery wśród dzieci, a także łamać stereotypy, by Młodzież stała się jak najbardziej otwartymi osobami.

► ZOBACZ TEKST POROZUMIENIA

Zamknięcie sezonu żeglarskiego 2016

23-25 września 2016 roku odbyła się pierwsza stricte żeglarska impreza organizowana przez Stowarzyszenie.  Było to zamknięcie sezonu 2016 i ta impreza będzie się odbywać corocznie pod naszym patronatem. W tym roku wyczarterowaliśmy 3 Phile 900i z Sailora w Pięknej Górze i popłynęliśmy na południe, kanałami na jezioro Niegocin, w stronę Górkła by zatrzymać się na noc na Jagodnym przy wejściu do kanału Szymońskiego. W niedzielę wróciliśmy do Pięknej Góry i rozjechaliśmy się do domów.
Były szanty, wraz z Maestro Jarkiem Ziomkiem, członkiem Stowarzyszenia, a także ognisko :)